Weblog

Zo maak je een over ons pagina die klanten oplevert

De ‘over ons’ pagina is op bijna elke zakelijke website te vinden. Je gebruikt hem om je bezoekers kennis te laten maken met jouw bedrijf, producten en diensten. Maar je kunt hem ook gebruiken om je conversie te verhogen. Een goede over ons pagina levert namelijk klanten op! Vier tips voor een betere over ons pagina vind je hier.

Zet de bezoeker centraal op je over ons pagina

Over ons pagina

Schrijf op je over ons pagina over je bezoekers

Een denkfout die nog steeds vaak gemaakt wordt, is dat de over ons pagina van een bedrijf over dat bedrijf moet gaan. En dus zien we veel over ons pagina’s voorbij komen waarop het bedrijf, de medewerkers en de visie en missie worden voorgesteld. Maar zeg eens eerlijk: hoe interessant vind jij zo’n over ons pagina nou helemaal als je op zoek bent naar een bepaald product of dienst?

Een over ons pagina is voor bezoekers veel interessanter als die over hem gaat. Praat dus liever niet over jouw oplossingen, maar over zijn problemen. Vertel niet wie je medewerkers zijn, maar wie je klanten zijn.

Laat je klanten aan het woord

Over ons pagina: wat is jouw verhaal?Als jij op zoek bent naar een deskundige accountant, een creatieve webdesigner of een ervaren schoonheidsspecialiste, ga je meestal niet af op wat zij over zichzelf zeggen, maar op aanbevelingen uit je netwerk. Waarom zouden jouw bezoekers dan moeten vertrouwen op wat jij en je medewerkers over je bedrijf zeggen?

Laat liever je klanten je verhaal vertellen. Vraag bestaande klanten om te vertellen wat hun ervaringen met jouw bedrijf zijn, waarom ze bij jou komen en in welke behoeften jij ze voorziet. Verschaf zoveel mogelijk relevante details over de klanten die je aan het woord laat: laat echte foto’s zien en noem op zijn minst hun voor- en achternaam. Zo zorg je ervoor dat je over ons pagina authentiek wordt.

Vertel een verhaal op je over ons pagina

Oké, maar moet je dan helemaal niks over je bedrijf vertellen op je over ons pagina? Natuurlijk wel. Als je je bedrijf helemaal niet laat zien, worden bezoekers namelijk weer wantrouwig omdat je je lijkt te verstoppen. Op je over ons pagina vertel je dus je bedrijfsverhaal.

Bij het vertellen van dat verhaal gaat het erom dat je het zo persoonlijk mogelijk maakt. Maak er een human interest verhaal van, waar je bezoeker zich mee kan identificeren. Vertel over je worstelingen en successen, zodat je bezoekers zien dat je net zo menselijk bent als zij.

Gebruik verschillende media op je over ons pagina

Misschien hou jij ervan om lange lappen tekst te lezen. Of misschien wil je liever informatie tot je nemen via foto’s of video’s. De verleiding kan dan groot zijn om je eigen content op de over ons pagina ook op die manier te delen. Maar als je je bezoeker echt centraal wilt stellen, hou je ook in dat opzicht rekening met zijn voorkeuren.

Vertel je verhaal dus via verschillende media. Bij je bedrijfsverhaal kun je foto’s plaatsen, je klanten kunnen in een video vertellen over hun ervaringen met jouw bedrijf en je kunt interessante feiten en cijfers over je bedrijf en producten ook weergeven in een infographic. Je over ons pagina wordt er niet alleen klantvriendelijker door, maar oogt ook nog eens aantrekkelijker als je verschillende media gebruikt.

Klant centraal op over ons pagina

Meer tips voor een goede over ons pagina?

De gouden tip voor een over ons pagina die klanten oplevert is dus dat je die klanten centraal zet. Welke manieren gebruik jij om dat te bereiken? Ken je nog tips die we hier niet genoemd hebben en die ook goed werken? Laat het weten in de comments!

Kevin Beeftink

Online Marketing Professional | Founder in1week.nl, 2tpt.nl, socialeredactie.nl, simpel-webhosting.nl | Analytisch, gedreven, Online ROI Leiden, Nederland nl.linkedin.com/in/kevinbeeftink