Tips voor goede en nog betere e-mail nieuwsbrieven

Een recent onderzoek onder enkele grootgebruikers heeft een bijzonder handzaam lijstje aan do’s en don’ts opgeleverd als het om e-mail nieuwsbrieven en e-mail marketing gaat. In het DDMA Usability Onderzoek E-mailnieuwsbrieven komen voor de hand liggende, interessante, maar ook verrassende conclusies terug. Hier de meest opvallende bevindingen, tips en how to’s.

Lokale SEO: Lokale zoekresultaten verschillen vaak in Google

Regelmatig hou ik searchenginewatch.com in de gaten voor nieuws over website optimalisatie. Een interessant artikel van Peter van der Graaf werd 3 juli gepost over de invloed van lokale zoekopdrachten op Google’s zoekmachine. Hij schrijft dat een groot deel van zoekresultaten onder invloed zijn van zogenoemde lokalisatie dan voorheen bedacht. Enkele inzichten waarmee je beter […]

Hoe zorg je voor Google Sitelinks (extra links bij je website op Google’s Zoekresultaten)?

Google Sitelinks zijn de twee, vier of zes aanvullende links die je soms terug ziet komen in de zoekresultaten van Google Search. Het zijn links naar andere pagina’s dan je homepage, bijvoorbeeld je “Diensten” of je “Contact”-pagina. Deze aanvullende links creëren meer ruimte voor jouw website in de zoekresultaten en zorgen voor meer clicks naar […]

Aan de slag met Google+: Hoe kun je Google Authorship koppelen?

Google+ Authorship maakt het mogelijk om je gepubliceerde blogs, artikelen of ander geschreven materiaal te koppelen aan jou als auteur. Het gevolg is dat je in de zoekresultaten op Google, in aanvulling op de standaard Titel, Link en Omschrijving nu ook een auteur genoemd ziet worden. Dit versterkt het kwaliteitsbeeld van de inhoud van je artikel wanneer men deze resultaten ziet in de zoekresultaten op Google Search.

Het resultaat? Google+ Authorship creëert personal branding voor jou als specialist en meer clicks vanuit Google Search naar jouw website. Nu is de vraag: hoe kun je Authorship koppelen aan jouw publicaties? Een stap voor stap uitleg.